Välkommen hit

Galaxy & Honey´s tassavtryck

Nu är Galaxy vaccinerad..

Publicerad 2008-04-03 08:09:13 i Allmänt,

jooo...nu så är han vaccinerad. Men det var lite drama här hemma innan...hahaha!
Kammade igenom hela hans päls på morgonen, Guuud, vad han fäller nu - puh!
Sen satte jag in honom i buren via takluckan (har en bur med både dörr och lucka i taket), vände mig om för att ta på mig skorna, vände mig tillbaka för att ta buren...ingen Galaxy i buren!!!!! Då har han smitit ut genom dörren som tydligen bara var tillskjuten!
Så lillhusse N och jag fick jaga honom över hela lägenheten..upp på övervåningen, under dubbelsängen, bakom tvättställningen, ner till nedervåningen..och där lyckades lillhusse N göra en målvaktsräddning och sa: "mamma, jag har honom". Observera att Galaxy inte är en katt som kommer när man ropar, därav att denna jagning var nödvändig.
När vi sen gick ner till bilen var klockan 9,24 och vi skulle vara på veterinärkliniken kl 9,30!!
Väl där bad jag om ursäkt att vi var lite sena, och förklarade vad som hänt, men dom bara skrattade:)
Själva vaccinationen gick super - han sa inte ett knyst!! Duktig gubbe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela