Välkommen hit

Galaxy & Honey´s tassavtryck

Honey har varit sjuk..

Publicerad 2008-03-16 16:07:40 i Allmänt,

I fredags åkte vi väl mer eller mindre på ett "spontan" besök hos veterinären här i stan. Då vi hört konstiga uppkastningsljud fr Honey vid ätandet. Och då hon oxå kräkts en del sista tiden och druckit ootroligt mycket!
Väl hos veterinären blev det blodprov och febertagning. Blodproverna visade höga njurvärden och högt HB.
Hon var oxå uttorkad. Då det var fredag och snart helg blev vi skickade till ett större djursjukhus för inläggning.

Min chef var otroligt förstående och jag fick springa ifrån 2ggr från jobbet. Och senare oxå åka med M till djursjukhuset - tack CJ!
M och jag var helt chockade av vilken drama det blivit, vi som bara skulle in och kolla henne...
Väl uppe på det större sjukhuset blev hon inskriven, fick dropp, medicin, njurarna ultraljudade.
Dom hade väldiga svårigheter att sticka henne då hon var så uttorkad - otroligt jobbigt att se..och höra!! Stackars Honey.

Vi fick åka hem och ha ledig helg och mysfredag????
Jag bara grät och grät..
Hela lördagen bara väntade jag och väntade och väntade.
Skulle hon få komma hem?
Tack o lov så ringde en veterinär tidigt på förmiddagen och talade om att Honey mådde väl ungefär som på fredagen och att hon blev uppvätskad. Och att det måste få ta sin tid för att inte fresta på hjärtat.
Hon skulle bli kvar till på söndagen...mer tårar och oro!

Sååå, kom äntligen söndagen.
Veterinären ringde och berättade vad dom gjort och hur Honey mådde.
Jag skrev stödord, försökte förstå, ställde frågor.
Men mest väntade jag på att få hämta henne :)

Hennes värden är idag mycket bättre.
Njurarna normal stora - inga cystor, kreavärdet lägre, HB normalt.
Hon är trött men glad och kelig.
Hon har nu blivit ompysslad och sovit här hemma.
Ätir liite blötnjurfoder, varit på lådan.

Galaxy har saknat sin lillasyster så mycket, så han stod och "ropade" efter henne inatt *gäsp*
Men NU är han väldigt avvaktande och spänd på henne, smyger runt skåp och kikar på henne på avstånd.

Har precis gett henne 1ml medicin som hon ska ha 3ggr om dan - gick bra!
Hon tvättar och tvättar sig och sover.
Och jag är såååååå lycklig att hon är hemma igen :)

Pojkarna är så snälla och försiktiga, repekterar verkligen att hon behöver lite tid och lugn här hemma nu.
Ett stort tack för stöd och samtal till min uppfödare Lisa, min syster m familj och min mamma för omtanke!!

Det här ska nog gå vägen!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela