Välkommen hit

Galaxy & Honey´s tassavtryck

Vilken natt...

Publicerad 2008-10-20 09:44:55 i Allmänt,

Puh, jag är så trött så att jag nästan mår illa.
En "stor" lillhusse som hostar hela natten, och en liten brunmaskad tjej som är "billig" idag!!!
Hon har krafsat på vardagsrumsgolvet heeeela natten till och från. Började igår kväll när vi gick och la oss.
M gick ner tände, tittade, kände överallt på golvet 2 ggr, men det var INGENTING!
Sen gick jag ner en tredje gång, men varken såg, kände nåt??
Hon sprang undan när vi kom ner och försökte se på vad eller exakt var hon stod och krafsade.
Fick med henne upp till sovrummet ett par ggr men hon sprang snabbt ner igen. Så jobbigt!!
Men framförallt vad vill hon, vad är det som är "fel", vad beror det på?????????
Hon kan vara så annars oxå lite då och då...krafsa på golv, skåp (ibland) lite här och där.
Läste nånstans att dom kan vara uttråkade?? Men, hallå...vad mer göra? Vi kelar, bär, klappar, borstar, leker, är hemma mycket, har sällskap av Galaxy. Så, näääe...JAG kan nog inte göra mer. Då är jag inte rätt matte såna fall :(
Eller????.....kan det ha något med hennes förhöjda njurvärden? Nåt illamående beteende? Hennes njurfoder har nästan tagit slut, ska köpa mer idag! Hon har haft EN skål med njurfoder istället för TRE, och på ett ställe dit hon sällan går för att äta. Så igår kväll hällde jag över det sista njurfodret i en skål i köket istället. Men jag vet inte...hon krafsar över och krafsar över maten *suck*. Blir helt stressad över detta krafsbeteende. Men hon har INTE gjort något utanför lådan eller så (än), tror inte det har med DET att göra alls faktiskt. Nåväl...trött är jag ialla fall!

Ps. Saccosäcken har vi fått ta bort, hon ligger inte på den om inte VI lägger henne på den. Plus att hon blir helt störd av den på natten, ska bara krafsa över den.D.s

Kommentarer

Postat av: Tessan

Publicerad 2008-10-21 08:27:59

Oj oj oj, ja det är inte kul när nattsömnen blir störd. Hoppas det ordnar sig. Man undrar ju verkligen varför hon håller på så...Ha det bra// Kramisar från oss Ps Jättefin bild!Ds

Postat av: Marie G

Publicerad 2008-10-24 17:38:07

Hejsan, aldrig kul när ngt sådant händer & man absolut inte vet vad det kan vara.....Tror inte att det beror på dig! Mina hundar älskade sin saccosäck, MEN jädrar vad galen man blev efter allt krafsande innan dom väl kom till ro suck....Nu är den slängd pga av ålder ha,ha,ha....Vad gör man inte för sina djur??? Hoppas att det blir bättre!

Läcker bild....



Kram i massor

Postat av: anna

Publicerad 2008-11-25 11:39:16

Hej !! Hoppas jag inte stör .. mitt namn är Anna och jag " googlade " på " katter som krafsar på natten " och då kom jag in på din sida ,,, kul ,, du verkar ha samma problem som vi har ,,,har en liten birma hona som håller på att göra oss galna,, hon blir 2 år till våren ,,sista tiden så håller hon på att " kratta" om nätterna,,och runt om sin matskål på dagarna,,, på natten så vaknar man flera ggr,, när jag går upp för att se vad hon håller på med så sticker hon ner på nedervåningen,, gömmer sig under soffan ,,,snacka om stress moment,,, just nu så får hon sova i grovköket på natten... har du nått mer tips på vad det kan bero på detta krafsande

.. mvh Anna Paulsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela