Välkommen hit

Galaxy & Honey´s tassavtryck

Gäster....

Publicerad 2010-11-01 11:36:41 i Allmänt,

Igår blev båda katterna finkammade (dock fastnade ingen av dom på bild). Vi hade gäster och vi har ju kört stenhårt med operation " vi-går-inte-ut-på-balkongen-nu-för-det-är-höst-och-blött-och kallt". Meeen, plötsligt öppnas balkongdörren - TADAAA! Honey är snabbare än en oljad blixt :))) Och fick vara där en liiiten stund.

Stor kram till min uppfödare Gullvi som förlorat sin fiiina Titiyo i lördags, som för övrigt var Galaxys mormor. Hon blev nästan 13 år.
*Tänker på er*

Jag vet att ni gråter min matte/husse,
för livet hos er blir aldrig detsamma.
Er längtan och saknad skär i ert bröst,
Av att aldrig mer få höra mitt jamande.

I själen, i hjärtat,i drömmar och tankar,
står sorgen så kraftfullt och bankar.
Jag vet lilla matte/husse, jag vet allt det där,
och ni vet, att jag finns i en annan atmosfär.

Genom tunna små slöjor, ser jag er gå,
ni kämpar så tappert för att försöka förstå.
Att det som ni ofta har känt,
var något som var förutbestämmt.

Vi visste nog att vi skulle skiljas en gång,
att jag skulle åka till staden med änglasång.
När tiden var inne, och de kallade på mig,
så hann jag inte säga farväl till er.

Men jag vet lilla matte/husse,hur ni mår
för i ert hjärta finns alltid ett blödande sår.
I det hjärtans rum som ni för mig gjort,
finns minnen, kärlek, och saknad som aldrig går bort

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela