Välkommen hit

Galaxy & Honey´s tassavtryck

Två stycken....

Publicerad 2009-09-18 19:49:36 i Allmänt,

Idag har jag städat katternas låda. Det behövdes verkligen!! Tyckte det luktade kattpiss i hela lägenheten, men det var nog bara skitig låda & lite sand.
Vi har ju två lådor - en uppe och en nere. Behövs det? Dom går oftare nere, den med tak. Så den får vi byta oftare. Hur ofta byter ni i era lådor helt, dvs byter sanden?
Vi har Pussi`s sand, tycker den klumpar bättre än Everclean (som vi hade när katterna var små).
Och byter 1ggr i månaden.


Vi har skänkt den gula sackosäcken(om ni minns fr tidigare inlägg?) till "kusinerna" Lili & Kabban (det kan dom behöva, lite lyx - mjukt och skööönt) Våra katter gillade den inte, och låg aldrig på den.

Ps Vår kamera är på lagning, då den varnar för låg batterinivå heeeeeeela tiden fast man har nya fullladdade batterier???!!!D.s

Kommentarer

Postat av: Syrran

Publicerad 2009-09-19 19:45:29

Go´kväll, och tack för idag grabbar!

Just nu sitter det 6 tjejer i vardagsrummet och tittar på filmen från er... Blir nog en lång kväll...Pust. Vi städar oxå kattlådan helt ca en gång i månaden. Men rensar/kollar den dagligen. Våra katter gör ifrån sig rätt bra ute så det blir inte så himla smutsigt. Ha en trevlig lördagkväll. Kram Tessa

Postat av: Marie G

Publicerad 2009-09-20 20:39:20

Jag gör också helt rent/nytt 1 gg/månaden. Men Indra gör väldigt sällan inne nu när hon är ute så mkt, men jag plockar 1 gg/dag i katttoahuset. I bland finns det inget där:)

Jag kör med Everclean som jag tycker är bra, just för att det doftar så gott:) Lägger på lite nytt varje dag.

Njut av era katter! Se där fick jag till det:)

Kramisar från Marie G

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela