Välkommen hit

Galaxy & Honey´s tassavtryck

Hösten är....

Publicerad 2010-09-02 08:35:00 i Allmänt,

Men nu är väl hösten ändå här, va?
Våra blommor har vissnat ner, katternas gräs är slut, det blåser och är lite kyligare på vår balkong så det är bara Honey som vill vara där nu :)

Lilltjejen har nu oxå fått sin årliga vaccination och var såååå duktig. Dessvärre hade hon gått ner lite i vikt och är lite tunn. Men hon verkar ändå må bra. Hon är pigg och glad, äter och dricker normalt.  Och som ett brev på posten ;) kom även Honeys årliga föräkring fr Agria.

Vi har ju alltid haft 2 kattlådor, en uppe- en nere. Men nu lämnade vi kvar den ena stora utan tak i stugan i somras, för att slippa släpa varje gång. Så här hemma har vi bara en stooor m tak, nere där dom alltid gått mest. Funkar bra! Man får mocka och fylla på lite sand under tiden bara. Katterna verkar inte ha några problem med att lådan uppe inte står där heller.

Vill passa på att skicka en cyberkram till min uppfödare Gullvi som tyvärr inte har kvar sin fiiina Tyson längre. Han blev nästan 15 år. 

"Matte, min hussepusse,
se vad jag kan!
Jag kan gå nu,
och jag hoppar lite grand.
För mina vingar de bär mig
varthän jag än vill,
flyger dit där ni är,
och följer ert liv.
Fast ni inte ser mig
så är jag alltid där,
någonstans runt om er
i universums stora sfär.
För jag färdas över ängar
bärs upp av en vind,
tittar till er och flyger ner
och ger en puss på er kind.


Jag samlar era tårar
och fyller på vår brunn,
vars vatten blir till regn
som landar på er mun.
De tränger in i er själ
för att läka de sår,
som gör så ont av saknaden
av allt ni inte får.


Ha mig intill er
närhelst ni än vill,
ge mig all världens kramar,
vad jag än vill och lite till.
För ni vill visa er kärlek
ge mig allt så fint.
Men matte/husse, er kärlek
känns från jorden o ända hit.


Jag säger stolt till de andra
små änglar som är här
Titta - det är min matte/husse!
och de håller mig så kär
Jag lyser utav stolthet
som blir till stjärnans ljus,
som ni ser om natten
när det släckts i varje hus
För jag är den stjärna
som lyser stark och klar.
Jag är ljuset inom er
som alltid stannar kvar."

 

 

 

Kommentarer

Postat av: Syrran

Publicerad 2010-09-03 11:17:59

Men guud så sorgligt! Jag har just läst den fina dikten och grinar som en tok fast jag inte ens känner Gullvis katt! Fy så trist att förlora en vän som man haft så länge!

Hoppas allt är bra med er annars, stäng inte ner bloggen tack! Stor kram Från syrran m flock

Postat av: Syrran

Publicerad 2010-09-04 09:55:03

Var inte sidan grön igår..??!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela